Klantafspraak inplannen (zonder project)
Het inplannen van een klantafspraak zonder project. Voorheen deed je dit mogelijk door ‘Overig’ te selecteren en dan een omschrijving bij te zetten. Anders was het namelijk nodig dat je eerst een project had gemaakt, waarmee je de klant dan ook kon inplannen. Nou, nu niet meer! We hebben het mogelijk gemaakt dat je een klantafspraak kan inplannen op type ‘Klant’. Na het inplannen staat het ook netjes op je dashboard inclusief adres en telefoonnummer(s) van de betreffende klant.
Zie de video hieronder voor de stappen:
Automatisch klantnaam of offertebedragen toevoegen in e-mailteksten
Net als bij de calculatieteksten kun je vanaf heden ook variabelen invoegen bij e-mailteksten. Neem aanhef, voornaam, achternaam of bedrag inclusief/exclusief btw automatisch mee in een e-mailtekst. Afhankelijk van het ‘Type’ (calculatie óf factuur) zal het bedrag automatisch uitgelezen worden bij een offerte en/of factuur. Door in een e-mailtekst te gebruiken kun je kiezen uit diverse mogelijkheden om een tekst automatisch te voorzien van een klantnaam of bedrag. Dit kan gedaan worden via om het standaard te verwerken. Zie video hieronder:
Standaard bijlage toevoegen in e-mailteksten
Wil je standaard je algemene voorwaarden mee mailen bij een offerte of factuur? Het toevoegen van een bijlage kan onder de instellingen. Ga naar instellingen –> E-mailteksten –> selecteer de e-mailtekst waar je graag een bijlage aan wil toevoegen door op het potloodje te drukken.
Zodra je hier een bestand hebt toegevoegd, wordt deze vanaf nu standaard meegestuurd. Wil je dat hij eenmalig niet mee gaat? Dan kan je bij het versturen van de mail op het kruisje drukken waarna hij bij die specifieke mail niet mee gestuurd wordt:
Flex uren toevoegen en exporteren
Het boeken van flexuren via en deze vervolgens ook op de kunnen inzien. Geen probleem! Boek zelf als buitendienst de flexuren in op de dag die je vrij hebt gekregen, bijvoorbeeld i.v.m. regendagen. Als Eigenaar en Binnendienst kan dit natuurlijk ook ingevuld worden bij de medewerkers.
Eenheid ‘Week’ toegevoegd
Bij het toevoegen van een nieuw product kan er nu ook gekozen worden voor de eenheid ‘week’. Handig voor de langdurige projecten! Hou er rekening mee dat een week niet per se staat voor 7 dagen. Je mag uiteraard zelf bepalen of je een week als bijvoorbeeld 5, 6 of 7 dagen ziet bij het gebruik van deze eenheid.
‘Credit’ staat vermeld op creditfactuur
Bij het aanmaken van een creditfactuur staat er nu ook duidelijk vermeld in het bestand dat het om een credit gaat. Voorheen stond er ‘Factuur’ (met de bedragen in de min) in plaats van ‘Credit’. In het systeem werd dan wel duidelijk aangegeven dat het viel of dat het al was, echter is het nu ook helder vanuit het PDF-bestand.
Mijn naam, e-mail en site opslaan in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.