Repeterend plannen in projectplanning
De mogelijkheid om repeterende planningen voor projecten te maken is nu beschikbaar binnen het systeem. Dit is een waardevolle toevoeging aan de projectplanning, waarmee gebruikers snel en met minimale inspanning projecten kunnen plannen. Zo kun je bijvoorbeeld een onderhoudscontract voor een heel jaar elke 4 weken op donderdag en vrijdag inplannen met een paar klikken op de knop. Hieronder een video hoe dit gedaan kan worden:
Automatisch klantnaam of offertebedragen toevoegen in calculatieteksten
Neem een aanhef, voornaam, achternaam of offertebedrag inclusief/exclusief btw automatisch mee in een calculatietekst. Door in een calculatietekst te gebruiken kun je kiezen uit diverse mogelijkheden om een tekst automatisch te voorzien van een klantnaam of offertebedrag. Dit kan gedaan worden via om het standaard te verwerken óf door binnen de calculatie te gaan naar ‘Calculatie teksten’. Zie video voor de stappen:
Calculatie teksten standaardiseren
Nadat je een calculatietekst hebt opgesteld via de , kun je deze standaardiseren. Dit houdt in dat je een begin- en eindtekst kunt instellen als standaard voor een offerte. Zo hoef je niet meer handmatig een tekst te selecteren via de optie ‘Calculatieteksten’.
Bestanden onderverdelen in mappen
Voor- en na foto’s, inkoopbonnen, tekeningen of allerlei andere bestanden konden altijd al toegevoegd worden onder een klant of een project. Vanaf heden is het mogelijk om mappen aan te maken en daar bestanden aan te hangen. Handig voor als je even snel wat erbij wil pakken of als je een overzicht wil creëren op klant-/projectniveau. Zie video voor meer uitleg:
Projectnaam + klantnaam en/of klantnaam + adres bij aanmaken taak
Bij het aanmaken van een nieuwe taak (via het onderdeel ) komt er bij het niveau ‘Project’ naast een projectnaam ook een klantnaam te staan. Bij het niveau ‘Relatie’ komt er naast de klantnaam ook een adres te staan. Voorheen was het mogelijk onduidelijk als je een project moest kiezen en meerdere projecten hadden de naam ‘Onderhoud’. In dit geval zie je aan de klantnaam welke de correcte is om te selecteren. Bij een taak aanmaken op klantniveau kon dit mogelijk weer verschillen per adres. Vanaf heden zie je dus duidelijker op wie of wat je een taak gaat aanmaken als je dit doet via .
Mijn naam, e-mail en site opslaan in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.